En av mina favoriter under åren vad gäller marknadskommunikation är Guy Kawasaki. Han startade sin blixtkarriär inom Apple, men jobbar numera som sin egen och i olika projekt som roar honom. Han twittrar, skriver inlägg på Linkedin etc och är överhuvudtaget en av de mest följda i sociala medier. Ca 600.000 när jag såg efter senast…
Jag såg honom första gången på scenen i Chicago på en konferens 1997, och skrev sedan den första artikeln om honom i Sverige. Han är något så ovanligt som en kille som bjuder hänsynslöst på allt han kan!
Jag anser att det är en av de största förtjänsterna man kan ha – att bjussa hej vilt på allt man har i huvudet. Hans idéer och erfarenheter sinar ju inte när han ger iväg dem – de växer ju istället via interaktion med alla hans följare. Du blir inte av med kunskaper, du delar dem och så finner idéerna nya hem i andras huvuden.
Är det inte det som det behövs mer av så vi kan lösa fler problem, innovera mera, få nya visioner?
About the author