Jag har med nöje läst den välskrivna “Marknadsföring och kommunikation i sociala medier” av Lena Leigert, www.kreafon.se, där hon på ett professionellt sätt får rett ut det mesta om sociala medier. Det är en rykande färsk ny upplaga med ett föredömligt pedagogiskt anslag, som både beskriver, utvecklar resonemang och exemplifierar. Upplägget sätter in de sociala medierna i ett sammanhang som är begripligt och dessutom beskriver dem på ett enkelt vis. Illustrationerna ger bra inramning och flyt i läsningen.
Dessutom är det inte en frälsningsbok (vilket jag personligen gillar).
Lena Leigert kan verkligen sitt område och måste tillskrivas gurustatus!
Bra är också upplägget och exemplen, samt de små ”monstren” som faktiskt företräder olika uppfattningar ang sociala mediers allmänna nödvändighet. Det är attraktivt att man som läsare presenteras med fakta, erfarenheter och exempel, parade med en smittande entusiasm inför att tänka i nya banor om kommunikation.
Den här boken borde vara föreskriven läsning i varenda styrelserum, särskilt i de organisationer där man fortfarande bär omkring memo i bruna mappar mellan avdelningarna… Även de som okritiskt anammat alla nya medier som finns, borde ta sig en funderare på sin strategi efter att ha läst boken.
Jag tror banne mig att jag själv inom kort kommer att aktivera mitt vilande twitterkonto!
About the author